Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Minulost-resocializace-budocnost

Mám dost špatný pocit a cítím jistou povinnost vůči čtenářům mého blogu. Nechci na přímé otázky odpovídat vyhýbavě. Má současná životní etapa je bez poskvrny a vize budoucnosti je bez mráčků. O své dávné minulosti a době divokých 90. let to však říct nemohu. Tak že jsem se rozhodl napsat, kdo jsem kdysi dávno byl, když neustále dávám najevo, kdo jsem právě teď.

Svého času sem byl jedním z prvních Romů zaměstnaných v neziskovém sektoru a to v K-Centru pro drogově závislé. Během těch tří let co jsem tam pracoval jsem nehorázně vnitřně vyhořel a to z důvodů nízkého počtu dlouhodobě abstinujících klientů. Počty nebyly v procentech, ale v promilech a to mě deprimovalo. Upnul jsem své síly na jednu klientku, avšak vymklo se mi to z rukou a udržoval s ní poměr. Byl jsem odejit a nadále se snažil Jí s toho vytáhnout. Nikoho nepřekvapilo, že jsem Ji nespasil, ale sám do toho zapadl. Následovali standardní očekávané situace....drobné krádeže....držení drogy v množství větším jak malém.....policejní výslechy.....trestní řízení.....VTOS....vykonání trestu.

Po propuštění jsem byl opět na životní křižovatce a před rozhodnutím co dál. 90. léta byla na svém sklonku a doba bilancování mne naplnila.  Morální hodnoty vštípené rodiči začali vystrkovat růžky a Já se šel úřad práce zeptat na možnosti rekvalifikace, obnovil jsem si propadlou "Lodní knížku" a udělal svářecký kurz. Pár let jsem jezdil jako lodník pro říční dopravu a svou minulost hodil za hlavu. Potkal jsem slečnu, kterou jsem požádal o ruku a řekl jí o své minulosti vše. Ona mi dala krásnou zdravou dceru a život nabral naprosto jiný kurz. Nyní pracuji v loděnici a minulost mi žádné problémy nedělá.  Každý kdo se zeptá dostane jasnou odpověď. Vzhledem k tomu, že patřím do významné romské rodiny kde žádní zločinci nejsou a většina s příbuzenstva jsou středoškolsky vzdělaní a zaměstnaní lidé tak se cítím provinile jen vůči nim. Společnosti jsem svůj dluh splatil již před dávnými lety.

Nyní k současné aktivitě. Dostal jsem několik nabídek ke vstupu do jistých zájmových organizací a dokonce i do jedné politické strany. Každému jsem vysvětlil situaci a nalil čistého vína. Nechci, aby má minulost diskredovala jakoukoliv skupinu. Svůj web vedu sám, info a osvěta jde z mé klávesnice a do pozice arbitra morálky se mohu směle postavit již vzhledem k tomu co jsem prožil a jak jsem se svým životem naložil. Mě nemůže žádný člověk tvrdit, že resocializace není možná, nikdo mi nemůže tvrdit, že hříchy minulosti vás vyautují navěky. Mnoho Romů mi již napsalo, abych nepoučoval jelikož mám máslo na hlavě. Mé názory na současnou situaci ve které se národ nachází nemají žádnou spojitost s mou minulostí. Jde spíše o to, že vyjádřit se může každý, plánovači a teoretici od mahagonových stolů, stejně tak jako člověk z ulice, který je v epicentru dění a má oči otevřené. Praktické zkušennosti lidi versu plytké nic neříkající teze romských reprezentantů... Mohu kdykoliv a kdekoliv své teze obhajovat a demonstrovat právě na svém příkladu, že když se chce tak to jde. Věřím, že propuštěný vězeň se může znovu začlenit do společnosti! Věřím, že prostitutka ve výslužbě může být skvělou matkou! Věřím, že Romové ve vyloučených lokalitách dokážou jednat v obecním zájmu a podílet se na zlepšení soužití s majoritou! Věřím, že člověk je ve sém nitru dobrý jen musí toto v sobě najít a podporovat to!

Jak to říkal ten Obama? "Yes we can!"...Ano my můžeme. Kdokoliv může usilovat o změnu a té změny docílit. Chtít se změnit!

 

Omluva všem čitatelům, které šokovala tato upřimná zpověď, ale nemohl bych dále psát a vědět, že k vám lidi nejsem dostatečně otevřený. Mé ambice nejsou politické, ani neusiluji o teplé místečko někde nahoře. Mám co říct,  svá slova mohu demonstrovat na praktických zkušennostech a zejména : "Já to dokázal a tak proč by jste to bratři nemohli dokázat i vy!"

Takže páni odpůrci mého psaní, nyní jste dostali do ruky kvalitní hůl a můžete v klidu psát s pocitem, že D.H.R spáchal politickou sebevraždu. Možná, že si konečně mí romští odpůrci uvědomí, že píšu v zájmu národního obrození naší komunity a nikoliv pro obdiv etnického Čecha. Po tomto blogu mne naprostá většina bílých příznivců odsoudí a zavrhne jako lháře a pokrytce.....

PS: Jsem zvědaví kolik Facebook přátel mě vymaže ze seznamu...., ale musel jsem to napsat již také pro vás. Já se koukám do očí zpříma. Tak mi promiňte jestli jsem někoho zklamal.

 

 

 

Autor: Drahomír Radek Horváth | úterý 9.2.2010 13:20 | karma článku: 33,12 | přečteno: 3292x
  • Další články autora

Drahomír Radek Horváth

Nevím jak se k tomu postavit

Nejsem paranoik, nepaušalizuji, lidi posuzuji podle kvality charakteru a nikoliv podle barvy kůže, toleruji jiné názory, jiná náboženství, jiné sexuální orientace, atd.

21.7.2015 v 7:26 | Karma: 25,03 | Přečteno: 874x | Diskuse| Ostatní

Drahomír Radek Horváth

Romové jsou zlatý důl

V první řadě bych nerad, aby vznikl dojem, že Romové obecně jsou sociálně vyčlenění a že jejich/naše integrace do společnosti se týká celé jedné národnostní menšiny občanů ČR. Mnozí z nás jsou integrováni do společnosti.

11.7.2015 v 11:04 | Karma: 34,07 | Přečteno: 1883x | Diskuse| Ostatní

Drahomír Radek Horváth

Ruce pryč od Děčína, pseudoaktivisté

Takže jsem si otevřel na internetu Deník Referendum s vidinou načerpání objektivních informací v té záplavě on-line bulváru to byl doposud můj elixír vyváženosti a pravdivosti. Celkem natěšený jsem se začetl do komentáře slečny Čonkové (Sousedské vztahy ohrožené nenávistí: Ty černá hubo, co tady děláš?), který pojednává o drsné reakci majitele pozemku v Děčíně, po té, co mu do zahrady „přepadl“ sedmiletý chlapec. Autorka sama píše, že poskládala vedle sebe výpovědi, aniž by je hodnotila. Myslí navíc, že právě tak získáme obrázek.

11.7.2014 v 21:26 | Karma: 13,52 | Přečteno: 951x | Diskuse| Ostatní

Drahomír Radek Horváth

Romové, ukažte laskavost a solidaritu!

My Romové jsme právoplatní občané České republiky a jako tací, krom práv a povinností z toho vyplývajících, máme také (nebo bychom měli mít), jisté soucítění se všemi spoluobčany tohoto státu, kteří právě v těchto dnech zažívají nejhorší životní období. Tisíce lidí v této zemi bylo ohroženo na zdraví a majetku a spousta z nich přišla v důsledku živelné katastrofy o veškerý majetek, nebo o jeho velkou část. Tito lidé jsou nyní odkázáni na pomoc svého okolí a na míře solidarity všech lidí bez rozdílu etnicity, kteří mají srdce na správném místě. Romové, prosím vás ukažte všem, že jste to právě vy, kdo má srdce a dovede pomoci v nouzi.

8.6.2013 v 12:19 | Karma: 36,56 | Přečteno: 5376x | Diskuse| Ostatní

Drahomír Radek Horváth

My a oni

Facebook je plný svinstva to je známá věc. Je však s podivem, že nechutnosti se tam dělí na ty, které jsou přijatelné, vtipné a humorně parodující a na ty ostatní. Jádro pudla však vězí v tom, že pokud se to přímo netýká mé osoby tak je mi to vuřt a jestli se to trefí do nějaké skupiny vůči které, mám nějakou zjevnou, nebo latentní zášť, vůči které cítím nevraživost, tak se tomu směji a sdílím na svou stránku jak smyslu zbavený. Urážky a hanlivé texty dostaly svůj etnický kabátek a tím pádem také řadu obhájců.

17.4.2013 v 20:08 | Karma: 15,89 | Přečteno: 856x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3961x
"Většina Romů se zaměřuje jenom na svůj problém a všechno hodnotí ze svého pohledu. My jsme chudáci, my neseženeme práci, naše děcka jsou ve škole špatný... Málokdo se ptá, co může zlepšit on sám."
Za svými názory si stojím a proto kdykoliv:
e-mail(horvy00@seznam)
mob.(739312147)
Skype(D.H.Radek)

Seznam rubrik