Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nezaměstnaný

Z jara letošního roku se stalo to o čem se u nás ve fabrice dlouho šeptalo. Ne dostatek zakázek, žádný strategický partner, špatná hvězdná konstelace? podnik České loděnice a.s. šel do kopru a 120 zaměstnanců dostalo výpověď....včetně mě. Mám dvouletou dceru, partnerku na mateřské a Já jako živitel rodiny selhal.

Těžko adekvátně posuzovat co se vůbec stalo. Z pozice řadového zaměstnance viním nekompetentní management. Papaláši nahoře nepochybně viní řadové zaměstnance, kteří nedodrželi termíny staveb plavidel. Někdo zase vnímá důsledek finanční krize, jelikož když se nevozí zboží, tak nejsou nutná nová plavidla. Co člověk to názor. Podstatné je to, že všichni dostali padáka. Proč? To je nyní vedlejší.

V lednu to začalo, první vlna propouštění. V únoru druhá a ta se dotkla i mě. Výpovědní lhůta klasicky dvou měsíční a od května nezaměstnaný.

Stál jsem ve frontě na pracáku spolu s dalšími deseti chlapi z loděnic v rukou křečovitě svíral potřebné doklady, vyplněné formuláře, osvědčení a styděl se. Chlap v nejlepších letech a bez práce,  jde si vyžebrat podporu v ne zaměstnanosti. Hnus. Vyfasoval jsem úřednici, která se bude starat o zprostředkování zaměstnání a taky mi byla na určitou dobu přiznána podpora v nezamstnanosti. Na první schůzku jsem se dostavil s půl hodinovým předstihem. Bylo mi sděleno, že práce je ne dostatek a z datumu na kartičce jsem vyčetl, že další návštěva se uskuteční, až za měsíc. Do té doby mám zřejmě sedět doma na zadku, tloustnout a využívat volna, spát do deseti  atd. Jsem v pozici těch které kritizuji pro jejich nezodpovědný přístup k životu...Tak to ne!!! Rozhodil jsem sítě mezi známými a příbuznými a usedl k počítači.  Hned první den jsem zareagoval na dvacet inzerátů a rozeslal deset životopisů a motivačních dopisů.  Beru všechno, nejenom zaměstnání na které mám kvalifikaci (např.: provozní zámečník, svařeč, lodník pro říční dopravu), ale i hůře placená místa, kde není kvalifikace a vzdělá nutnost (brusič kovů). Další den to samé, již od 7:00 sedím u počítače na hledám práci. Po obědě mě střídá moje paní a já vybíhám do trafiky a kupuji všechny inzertní noviny. Volám...prosím...přesvědčuji....chodím na pohovory. Jedu do Ústí nad Labem a eviduji se u soukromé firmy, která srostředkovává zaměstnání.

Jsem psychicky zdeptaný. Mám možnost makat na černo a zároveň pobírat podporu, ale do toho nejdu. Nechci vystavit svoji rodinu problemům a vím, že dříve či později se každá levárna proflákne a následky jsou katastrofální. Trochu brigádničím, ale pouze do honoráře 4 000 kč, což zákon umožňuje. Po dvou měsících frustrace se konečně vyplatilo mé úsilí. Podepsal jsem pracovní smlouvu. Musel jsem sice vzít práci, kdy měsíc neuvidím rodinu jelikož budu v Holandsku na lodi a pak měsíc na volnu. Finanční stránka věci je však důležitější. Mé pocity nejsou podstatné, stěžejní je blaho mé rodiny o kterou se musím postarat. Dceři se bude stýskat a na partnerku bude kladeno větší břemeno. Znám to,  můj otec je taky šífák a živě si vzpomínám jak jsem ho málem nepoznával, když jsem byl malý kluk a on jezdil lodí do Hamburgu a domů se vracel po měsíci.  Na druhou stranu  jsme měli vše co jsme potřebovali a mnohem více.

Sám  jsem si prožil pocity těch co jsou bez práce, ale navíc jsem si uvědomil, že člověk toho snese hodně a má i hodně možností. Jen využít ty správné a neklesat na mysli. Osobní zájmy musí jedinec odsunout na vedlejší kolej a zaměřit se pouze na potřeby svých dětí, své rodiny. V tomto vidím tradiční romské hodnoty, které jsou dnes v úpadku. Válčit se musí, ale vědět proti čemu a komu...., kdo je můj největší nepřítel. System? Škrty v sociální politice státu? Možná, že jedinec jako takový, který nevyužije šechny možnosti je tím nepřítelem sám sobě. Možná, že spousta lidí si zvykla přijít k hotovému a proto své schopnosti nevyužívá dostatečně. Nevím, ale je mi jasné, že jsem vlastním přičiněním získal práci a mohu opět chodit s bradou hrdě vztyčenou. Nikoliv stát, nikoliv Úřad práce, ale já sám jsem se dosta z dočasné bryndy. Takže to jde a ten co hledá argumenty pro to, aby zdůvodnil svou neutěšenou životní situaci musí spytovat svědomí a zeptat se sám sebe: " Udělal jsem dost, dělám dost, mohu nějak sám přispět?"

Autor: Drahomír Radek Horváth | neděle 25.7.2010 13:15 | karma článku: 37,18 | přečteno: 3386x
  • Další články autora

Drahomír Radek Horváth

Nevím jak se k tomu postavit

Nejsem paranoik, nepaušalizuji, lidi posuzuji podle kvality charakteru a nikoliv podle barvy kůže, toleruji jiné názory, jiná náboženství, jiné sexuální orientace, atd.

21.7.2015 v 7:26 | Karma: 25,03 | Přečteno: 874x | Diskuse| Ostatní

Drahomír Radek Horváth

Romové jsou zlatý důl

V první řadě bych nerad, aby vznikl dojem, že Romové obecně jsou sociálně vyčlenění a že jejich/naše integrace do společnosti se týká celé jedné národnostní menšiny občanů ČR. Mnozí z nás jsou integrováni do společnosti.

11.7.2015 v 11:04 | Karma: 34,07 | Přečteno: 1883x | Diskuse| Ostatní

Drahomír Radek Horváth

Ruce pryč od Děčína, pseudoaktivisté

Takže jsem si otevřel na internetu Deník Referendum s vidinou načerpání objektivních informací v té záplavě on-line bulváru to byl doposud můj elixír vyváženosti a pravdivosti. Celkem natěšený jsem se začetl do komentáře slečny Čonkové (Sousedské vztahy ohrožené nenávistí: Ty černá hubo, co tady děláš?), který pojednává o drsné reakci majitele pozemku v Děčíně, po té, co mu do zahrady „přepadl“ sedmiletý chlapec. Autorka sama píše, že poskládala vedle sebe výpovědi, aniž by je hodnotila. Myslí navíc, že právě tak získáme obrázek.

11.7.2014 v 21:26 | Karma: 13,52 | Přečteno: 951x | Diskuse| Ostatní

Drahomír Radek Horváth

Romové, ukažte laskavost a solidaritu!

My Romové jsme právoplatní občané České republiky a jako tací, krom práv a povinností z toho vyplývajících, máme také (nebo bychom měli mít), jisté soucítění se všemi spoluobčany tohoto státu, kteří právě v těchto dnech zažívají nejhorší životní období. Tisíce lidí v této zemi bylo ohroženo na zdraví a majetku a spousta z nich přišla v důsledku živelné katastrofy o veškerý majetek, nebo o jeho velkou část. Tito lidé jsou nyní odkázáni na pomoc svého okolí a na míře solidarity všech lidí bez rozdílu etnicity, kteří mají srdce na správném místě. Romové, prosím vás ukažte všem, že jste to právě vy, kdo má srdce a dovede pomoci v nouzi.

8.6.2013 v 12:19 | Karma: 36,56 | Přečteno: 5376x | Diskuse| Ostatní

Drahomír Radek Horváth

My a oni

Facebook je plný svinstva to je známá věc. Je však s podivem, že nechutnosti se tam dělí na ty, které jsou přijatelné, vtipné a humorně parodující a na ty ostatní. Jádro pudla však vězí v tom, že pokud se to přímo netýká mé osoby tak je mi to vuřt a jestli se to trefí do nějaké skupiny vůči které, mám nějakou zjevnou, nebo latentní zášť, vůči které cítím nevraživost, tak se tomu směji a sdílím na svou stránku jak smyslu zbavený. Urážky a hanlivé texty dostaly svůj etnický kabátek a tím pádem také řadu obhájců.

17.4.2013 v 20:08 | Karma: 15,89 | Přečteno: 856x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3961x
"Většina Romů se zaměřuje jenom na svůj problém a všechno hodnotí ze svého pohledu. My jsme chudáci, my neseženeme práci, naše děcka jsou ve škole špatný... Málokdo se ptá, co může zlepšit on sám."
Za svými názory si stojím a proto kdykoliv:
e-mail(horvy00@seznam)
mob.(739312147)
Skype(D.H.Radek)

Seznam rubrik